Zadetek v polno
Tabor za nadarjene
Uresničevanje koncepta odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci predpostavlja več faz, med njimi faze evidentiranja, identifikacije in dela z nadarjenimi. Če prvi dve od omenjenih običajno potekata brez večjih zapletov, se vse prepogosto zgodi, da zmanjka zamisli, ko bi bilo učencem treba ponuditi konkreten program. Tudi sam sem kot koordinator dela z nadarjenimi na Osnovni šoli bratov Polančičev Maribor dolgo iskal pravo formulo. Dodatnemu pouku, interesnim dejavnostim, ekskurzijam in drugim oblikam individualizacije sem želel dodati nekaj več.
Šole ponujajo veliko dodatnih dejavnosti za nadarjene, tudi tabore. Podroben pregled programov razkriva, da so vsebine raznolike in bogate, a dokaj specifične in ne nujno vezane na skupino nadarjenih. Učenci na taborih za nadarjene raziskujejo zgodovino kraja, se učijo kaligrafijo, izdelujejo lončeno posodo, se kopajo v bližnjih termah in si ogledajo razstavo orhidej ali malih živali. /…/
Sam sem ubral obrnjeno pot. Glede na značilnost in področja nadarjenosti, predvsem pa glede na potrebe nadarjenih, sem načrtoval dejavnosti in vsebine. Pri tem sem, seveda, sledil tudi svojim preferencam, a temeljno vodilo pri izboru vsebin je bilo: Ali izbrano dejavnost oziroma vsebino nadarjen otrok potrebuje bolj kot drugi?
Široka programska pahljača
Poglavitni namen taborov je torej nadarjenim ponuditi razširjen program v skladu z njihovimi potrebami in zmožnostmi. Ponuditi kar se da široko pahljačo programa, ki čim bolj pokriva področja nadarjenosti.
Program naj zajema znanje, spretnosti in vsebine, ki so prvenstveno namenjene nadarjenim. Poudarek je na nadarjenih iz osnovnih področij: intelektualna, ustvarjalna in akademska nadarjenost. Ne zato, ker bi podcenjeval druge vidike nadarjenosti, pač pa predvsem iz dveh razlogov. Prvič, naša šola ponuja tudi pevsko šolo v naravi, številne naravoslovne ekskurzije in druge dejavnosti, ki dobro poskrbijo za preostale vidike nadarjenosti. Drug razlog so spet moje osebne preference, znanje in kompetence. Se pač bolj spoznam na tehnike za spodbujanje ustvarjalnosti, denimo, kot na ustvarjanje harmonije pri dvoglasnem petju …
/…/
DARKO HEDERIH