Tik pred
31.5.2015, avtor: (info otok) / rubrika: utrip
Filmi, filmski ustvarjalci, projekcije na prostem in v skrivnostni temi kinodvorane, ustvarjalne delavnice za najmlajše, poglobljeni pogovori in večerno druženje ob sproščujoči glasbi – vse to bo našlo mesto na najbolj filmskem otoku v Sloveniji, na Kino Otoku. Festivalski val bo Izolo objel med 3. in 7. junijem in tam dosegel znana prizorišča ter nove kotičke, se naselil v galerije in na trge, v dneh prej in potem pa pljusknil vse do ljubljanskega Kinodvora in Slovenske kinoteke. Že enajstič bo ustvaril prostor srečanj, izmenjav in ustvarjalnosti, kjer ni ločnic med občinstvom, gosti, prostovoljci, domačini, in enega redkih festivalov, kjer filmsko predstavo spremljata tako brnenje projektorja kot šumenje morja.
Pogled na Rusijo skozi oči dveh vidnih ustvarjalcev
Na filmskih projekcijah se bo predstavilo marsikatero uveljavljeno režisersko oko, ki s svojim pogledom na film, svet in življenje navdušuje kritike na najvidnejših filmskih festivalih po svetu. Z enim takšnih se bo festival 7. junija sklenil: Poštarjeve bele noči (Belje noči poštalona Alekseja Trjapicina, 2014) je večkrat nagrajeno najnovejše delo ruskega režiserja Andreja Končalovskega. Zanj je prejel tudi srebrnega leva za režijo na beneškem festivalu leta 2014, projekcijo pod zvezdami na izolskem Manziolijevem trgu pa bo pospremila soscenaristka filma, Jelena Kiseljova. Ruski film bodo v sekciji Signali zastopali tudi Angeli revolucije (Angely revoljucii, 2014) enega najizvirnejših glasov te kinematografije, Alekseja Fedorčenka. Ta se je občinstvu Kino Otoka prvič predstavil leta 2011 s filmom Tihe duše (Ovsjanki, 2010) in tudi v prvi osebi, letos pa bo na ogled njegova trpka in globoko humanistična satira revolucionarnega idealizma, postavljena v Sovjetsko zvezo zgodnjih 30. let. Film je prejel nagrado Marc'Aurelio prihodnosti na filmskem festivalu v Rimu.
Z več nagrajenci najvidnejših festivalov tudi v druge oddaljene kraje sveta
V dneh med otvoritvenim in sklepnim večerom se bo na velikem platnu letnega kina z najnovejšim filmom predstavil tudi čilski dokumentarist Patricio Guzmán, ki je domovino zapustil po državnem udaru leta 1973 in se v svojih delih pogosto ukvarja s temnimi platmi njene zgodovine. Prav to velja za Biserni gumb (El Botón de Nácar, 2015), v katerem z metaforo vode išče resnico in zgodovinski spomin na dogodke iz bližnje in daljne preteklosti Čila, ki so v uradni zgodovini zamolčani ali izkrivljeno prikazani. Za film je na letošnjem Berlinalu prejel srebrnega medveda za najboljši scenarij. Na še enem od osrednjih filmskih festivalov, v Benetkah, je bil v sekciji Horizonti nagrajen režiser Naji Abu Nowar. Theeb (Theeb, 2010) je njegov celovečerni prvenec, v njem pa prek zgodbe o malem beduinu, postavljene na Arabski polotok leta 1916, izriše vizualno osupljivo filmsko pripoved in dokument o izumirajoči tradiciji nomadske skupnosti. Na prvi pogled zelo drugačna, a vendarle s podobnim motivom potovanja kot metaforo osebne poti in rasti, je zgodba filma Fidelio – Alice na poti (Fidelio - L’odyssée d’Alice, 2014). Prvenec francoske režiserke Lucie Borleteau prikaže mlado žensko v redko videni vlogi inženirke na ladji in njeno razburljivo, čutno odisejo. Vzhajajoče ime evropskega filma Ariane Labed, ki je Kino Otok obiskala leta 2012, je za upodobitev naslovne junakinje prejela nagrado leopard na festivalu v Locarnu. Program letnega kina Manzioli zaokroža Človek na Luni (L'uomo sulla Luna, 2014) Giuliana Riccija, ki bo s še enim mojstrom sedme umetnosti, Ermannom Olmijem, na letošnjem festivalu zastopal in predstavljal italijanski film.
Filmski in spremljevalni program 11. mednarodnega filmskega festivala Kino Otok – Isola Cinema sta v celoti znana in na voljo na spletni strani festivala.
Prav tako si je na številnih predprodajnih mestih v Izoli, Ljubljani in po Sloveniji že mogoče zagotoviti festivalske abonmaje po znižanih cenah. Festivalski abonma omogoča brezplačno kampiranje v festivalskem kampu. Več informacij tukaj.